توضیح سپتیک تانک چیست , چاه جذبی برای سپتیک تانک

ضروری ترین مسئله در صنعت فاضلاب ساختمان، سیستم دفع فاضلاب شهری و انسانی بوده که به دو صورت سیستم فاضلاب شهری و سیستم چاه اجرا می شود. اما در کمال تاسف بدلیل ضعف و نقصان سیستم فاضلاب شهری در تهران و اکثر شهرهای میهن عزیزمان، همچنان از روش چاه استفاده می گردد که البته آسیب های زیست محیطی داشته و علل آن بر کسی پوشیده نیست.

در نقشه های ساختمانی متاسفانه جزئیات یا دیتیل کافی بابت چاه داده نمی شود و متاسفانه طراحی و مهندسی آن بوسیله شخص چاه کن عمدتا انجام می شود. به همین دلیل در این مطلب به درج مواردی در این خصوص می پردازیم تا باشد که مورد استفاده دوستان  و سازندگان محترم واقع شود و از سپتیک تانک استفاده کنند . 

انتخاب نوع دفع و چاه بستگی به جنس خاک و نوع زمین و سطح آب زیر زمینی منطقه داشته و در مناطقی که خاک آن به میزان کافی شن و ماسه یا خرده سنگ داشته باشد از چاه جذبی و در مناطقی که خاک آن حاوی رس فراوان یا خاصیت باتلاقی بوده یا سطح آب زیر زمینی بالا باشد (در صورت عدم وجود سیستم فاضلاب شهری که با نام اگوی شهری نیز یاد میشود) از چاه (مخزن) سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده می گردد.

نمونه نمای داخلی سپتیک تانک

سپتیک تانک , فروش سپتیک تانک - مخزن سپتیک

قابل توجه است که فاضلاب روی ساختمان که عمل جمع آوری فاضلاب تولیدی و انتقال آن را تا مخزن سپتیک تانک عهده دار است بر اساس فاضلاب روهای متداول طراحی می شوند بنابراین لازم است که به مسأله حداقل سرعت و شیب در این فاضلابروها دقت شود. در صورتی که بتوان به حل این مسأله فائق شد و از طرفی بتوان موقعیت مخزن را طوری انتخاب نمود که چند خانه را با هم سرویس دهد می توان فاضلاب چند خانه را جمع آوری و به مخزن سپتیک تانک انتقال داد. مخزن سپتیک تانک برای مناطقی که جنس زمین غیر قابل نفوذ باشد و نتوان از چاههای جاذب سود جست و برای منازل و مؤسساتی که در نواحی روستایی و یا دور از دسترس شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارند، می تواند یک روش قابل قبول تصفیه فاضلاب باشد.

دوشنبه 29 مهر 1398
بؤلوملر :